
Ocena opon "szutrowych" Continental Terra Hardpack 700x50C
"Bo szerokość ma znaczenie" - parafrazując nieco nasze redakcyjne motto przewodnie na warsztat trafiły wyjątkowo grubaśne gravelowe kapcie - Continental Terra Hardpack w słusznym rozmiarze 700x50c. Jeszcze kilka(naście) lat temu taki rozmiar był powszechnie stosowany w rowerach MTB cross country. Dziś jest jednym ze standardów w szutrówkach. Rewolucja czy ewolucja?Test roweru Canyon Grizl CF SLX 8 EKAR
Czy Canyon Grizl CF SLX 8 EKAR odczaruje najbardziej popularny typ roweru w mojej głowie? A może podzieli los mojego pierwszego gravela, który to nie spełnił moich oczekiwań i niemal od razu znalazł nowego właściciela? Przekonajmy się co sądzę o tej niemieckiej maszynie po roku użytkowania. Bartosz Bidas![Wyzwanie 10k [Blog]](/images/2024/08_wyzwanie_10k/wyzwanie10k_11-23_4-min.jpg#joomlaImage://local-images/2024/08_wyzwanie_10k/wyzwanie10k_11-23_4-min.jpg?width=1210&height=908)
Wyzwanie 10k [Blog]
Blog o tym jak w sierpniu Artur postanowił, żeby do końca roku przejechać 10 tys. km ...
Baltic Bike Challenge 2024 - relacja długa jak 44 i pół godziny w siodle
13 maja 2024 godzina 4:46 - podjazd za Nową Karczmą - "Jacek, jedź ... nie czekaj na mnie ..." - wymamrotał Artur. Czy Jacek faktycznie pojechał sam do mety? Czy Artur też zdołał dotoczyć się do Krynicy? Być może. Ale nie uprzedzajmy faktów. Wszystko opowiemy po kolei. Jacek Nosowski, Artur DrzymkowskiChwyty Ergon GA2 FAT – unpacking
Firma Ergon jest dobrze znana ze swojego przemyślanego, oraz naukowego podejścia do tworzenia komponentów rowerowych. Nie inaczej jest w przypadku chwytów rowerowych. Mnogość konstrukcji, zastosowane materiały, niepowtarzalny design i przeznaczenie powodują, że Ergon uważany jest za czołowego producenta gripów. Priorytetem firmy jest konstruowanie chwytów w taki sposób, aby zapewniały one maksimum komfortu oraz pełną kontrolę nad rowerem. Dzięki współpracy z firmą Bikeman, na przeciwległych końcach kierownicy mojego roweru zamontowałem gripy Ergon GA2 FAT.
Tadeusz Pietrzak
MAŁA CZARNA, czyli ZEFAL Z ADVENTURE T1
MAŁA CZARNA (torba na ramę), czyli zaczynamy długodystansowy test tytułowej Z ADVENTURE T1 marki ZAFAL. Na początek ogląd, pierwsze wrażenia i dziewicze kilometry.
Jacek Nosowski
Otso Arctodus - Tłusty Wielki Miś, który jednak nie wyginął
Bajkami o Arctodusie - Wielkim Tłustym Misiu zjadającym niegrzeczne dzieci, straszyły już matki pierwszych ludzi w Plejstocenie, te same co rzucały w dinozaury kamieniami, aby je odgonić od pół uprawnych kapusty i kukurydzy. Teraz Wielki Miś o krótkim pysiolku powrócił - na szczęście nikogo nie straszy, lecz kusi delikatnością i pomrukiem!
Czytaj więcej: Otso Arctodus - Tłusty Wielki Miś, który jednak nie wyginął
Długodystansowa - test tylnej lampki Infini Sword Black
Ważną cechą oświetlenia dla ultramaratończyka jest długi czas działania. Idealnie byłoby, żeby akumulator wytrzymał cały maraton. Czy jest możliwe, żeby bez ładowania lampka wytrzymała taki maraton jak MRDP?
Maciej Paterak
Czytaj więcej: Długodystansowa - test tylnej lampki Infini Sword Black
Skarb Narodów, czyli subiektywnie idealny kokpit wyprawowy według Śmieszka
Mówią, że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Być może wiosny nie zrobi, ale bywa, że okaże się strzałem w dziesiątkę wśród wielu zakupów rowerowych. Dodajcie do niej komplet dobrych chwytów i pod ręką macie właśnie poszukiwany „ideał”. Ale o co mnie tu biega?
Czytaj więcej: Skarb Narodów, czyli subiektywnie idealny kokpit wyprawowy według Śmieszka
Gustownie i wygodnie - test koszulki i bluzy 3biker
Temat odzieży zawsze na czasie, zwłaszcza o tej, wymagającej porze roku. Zimowy ubiór to nie tylko ciepła kurtka, ale też to co trzeba założyć pod nią. Dzięki uprzejmości firmy 3biker miałem możliwość przetestowania cienkiej podkoszulki termoaktywnej Base Layer Black oraz luźniej bluzy z długim rękawem Cotton Touch MTB Wild Wolf.
Maciej Paterak
Czytaj więcej: Gustownie i wygodnie - test koszulki i bluzy 3biker
Testujemy długodystansowo siodełko rowerowe Huan PPS3
Mniej rowerowi znajomi bardzo często pytają mnie (i Was na pewno też): "Czy Cię du** nie boli podczas jechania tych 500 kilometrów? Jak to możliwe że nie odpadła? Czy masz jakieś wygodne siodełko?" Co Wy im opowiadacie?
Artur Drzymkowski
Czytaj więcej: Testujemy długodystansowo siodełko rowerowe Huan PPS3
Goodyear Peak Tubeless Ready - test opon rowerowych
Marka Goodyear kojarzona jest powszechnie z produkcji opon samochodowych, choć tak naprawdę już w roku 1898 jako niewielka manufaktura zatrudniająca kilkunastu pracowników produkowała opony do wozów konnych i rowerów. Lata mijały, a ten amerykański koncern zaprzestał produkcji opon rowerowych na rzecz ogumienia dla przemysłu samochodowego, lotniczego i sportów motorowych. Obecnie, dzięki współpracy licencyjnej z Rubber Kinetics, firma Goodyear powraca do korzeni oferując pełną gamę ogumienia dla rowerów górskich, szosowych i szutrowych. Wszystkie opony są produkowane na Tajwanie, a stosowana mieszanka jest zastrzeżona i używana tylko do produkcji opon Goodyear. Redakcja Team 29er otrzymała do testów od polskiego dystrybutora - firmy FH Saks, prawie wszystkie modele z obszernego katalogu opon MTB oraz Cross/Gravel. Na pierwszy ogień poszły opony Goodyear Peak 29er w wersji Tubles Ready dedykowane do jazdy cross-country.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Goodyear Peak Tubeless Ready - test opon rowerowych
Klucz Topeak Nano Torqbar 5 – bez niego do karbonu nie podchodź
Kiedyś znajomy mechanik rowerowy powiedział mi, że do ram rowerowych oraz komponentów wykonanych z karbonu bez klucza dynamometrycznego lepiej nie podchodzić. Sporo w tym stwierdzeniu jest prawdy. Kupujemy drogie „karbonowe rowery”, a niekiedy w trakcie prostego serwisu wystarczy ciut za mocno dokręcić śrubkę i usłyszymy cichy, złowieszczy trzask pękającego kompozytu. Całe szczęście pękniętą ramę można naprawić ale koszt takiej naprawy jest wysoki. Może warto jest więc zainwestować te kilkadziesiąt złotych w klucz dynamometryczny np. Topeak Nano Torqbar.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Klucz Topeak Nano Torqbar 5 – bez niego do karbonu nie podchodź
Giant REVOLT ADVANCED 3 - raport po sezonie 2022
Mój pierwszy sezon wyścigowy na karbonowym Giant Revolt Advanced 3 właśnie dobija do szczęśliwego końca. Rower zostanie ze mną na przyszły sezon, ale już teraz chciałem z kronikarskiego obowiązku spisać swoje wrażenia.
Artur Drzymkowski
Czytaj więcej: Giant REVOLT ADVANCED 3 - raport po sezonie 2022
Test chwytów Ergon GXR - w poszukiwaniu komfortu
Pierwszymi chwytami w moim twentyninerze były gripy firmy Ergon GX1. Nie był to jakiś przelotny romans czy zauroczenie, lecz miłość od pierwszej jazdy. O ich zaletach pisałem w tym artykule. Tego modelu używałem przez wiele lat w konfiguracji z różnymi kierownicami. Ale jak to bywa w życiu, przyszedł czas aby się z nimi rozstać, gdy na horyzoncie pojawiały się coraz nowsze rozwiązania konstrukcyjne innych firm. Ostatnio wiedziony ciekawością postanowiłem wrócić do chwytów Ergona a to za sprawą tegorocznego modelu GXR zbudowanego w oparciu o materiał AirCell-Rubber, czyli specjalnej mieszanki gumy wypełnionej maleńkimi pęcherzykami powietrza. A że wygody nigdy dosyć to postanowiłem dać im szansę wykazania się.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Test chwytów Ergon GXR - w poszukiwaniu komfortu
Ultra-maratoński test bikepackingowych toreb Giant H2PRO
Komplet toreb bikepackingowych marki Giant udało nam się w tym roku przetestować w godnych warunkach. Jak je oceniamy? Czy się sprawdziły? Zapraszamy do testu.
Maciej Paterak, Artur Drzymkowski
Czytaj więcej: Ultra-maratoński test bikepackingowych toreb Giant H2PRO
Strona 7 z 142