TESTY
Jak na przedstawiciela rasy BIG FOOT i panujące obecnie trendy, AXIGON nie jest wzorcową ramą 29” - jej poszczególne wymiary wzbudzą na pewno grymas niesmaku i politowanie u fetyszystów geometrii rowerów. Okazuje się jednak, że nie taki wilk straszny...
Michał Śmieszek
Wszystko pięknie, tylko czemu testować opony muszę kiedy o wiele przyjemniej przed kominkiem spocząć i pomarzyć o nadchodzących maratonach. A jednak na twarzy pojawia się ciepły uśmiech, gdyż towar gorący: Maxxis Cross Mark 29x2,1
Michał Śmieszek
W poszukiwaniu lepszych, w miarę uniwersalnych opon do 29era, moim celem stała się opona Continental Race King 29x2,2 (55-662). Gumy te w wersji 26" cieszą się dobrą opinią użytkowników, więc założyłem je do swojego 29era z optymistycznym nastawieniem spełnienia powyższych założeń.
Ryszard Biniek
Nie od dziś wiadomo, że opony do Wielkiej Stopy wcale nie muszą być ciężkie i nieefektywne. Z punktu widzenia użytkownika równie istotne będą także właściwości jezdne: przyczepność na różnym podłożu, zachowanie w zakręcie i trwałość. Czy prezentowany zestaw Maxxis Ignitor potrafi sprostać wysoko postawionej przez użytkowników poprzeczce?
Michał Śmieszek
Tym razem pod nóż, a raczej nogę testującą wpadł komplet opon znanego, wręcz kultowego dla niektórych producenta części rowerowych – Keitha Bontragera. Testowany model to BONTRAGER XDX TUBELESS READY 29X21 (622X53).
Michał Śmieszek
Pamiętam jak dziś swoją pierwszą jazdę na 29'' kołach. Jedną z myśli, która nieustannie kołatała mi w głowie było „ za wysoko ta kierownica, za wysoko”. Usunięcie podkładek dystansowych pod mostkiem tylko trochę poprawiło moją pozycję. I tak zaczęły się moje poszukiwania kierownicy idealnej.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Krzywy Ritchey WCS, czyli jak poprawić ergonomię
Ból nadgarstków, drętwienie palców po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na rowerze. Jeśli jest to przypadłość która was dotyczy to ten artykuł napisałem dla Was. Jeśli natomiast nie macie takich problemów, to Wam zazdroszczę.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Chwyty kierownicy Ergon GX1 - sztuka kompromisu
W 29erze, jak w każdym innym rowerze ważne jest ogumienie. Często przeszukujemy Internet, fora rowerowe w poszukiwaniu opinii, aby wybrać tę jedyną - najlepszą. Musi spełniać wiele wygórowanych wymagań. Być lekką, ale nie łapać snejków, mieć dobrą trakcję na suchym podłożu, jak i w błocie i na korzeniach i kamieniach i piasku i… takie rzeczy wiadomo tylko w Erze. Nie czarujmy się, nie ma opony idealnej, która spełniłaby wszystkie nasze wymagania. Producenci prześcigają się w nowych rozwiązaniach, zmniejszając wagę i zachowując zarazem dobre właściwości jezdne. W tym tekście przybliżę oponę Racing Ralph 2.25.
Bartosz Niezgoda
Firma RST jest znana choćby z nazwy prawie każdemu, kto interesuje się tematyką rowerową. Po zalaniu rynku różnymi modelami, instalowanymi prawie we wszystkich markach i typach rowerów można było wyrobić sobie na ich temat opinię; opinię na wskroś negatywną. Widelce owego producenta nie zyskały aprobaty bardziej świadomych i dojrzałych rowerzystów; często nie wytrzymywały nawet 1000 km, gdy zaczynały się z nimi dziać dziwne rzeczy.
Bartosz Niezgoda
Czytaj więcej: RST M-29 - amortyzator olejowo-powietrzny pod 29"